سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

آسیب به محیط زیست غیر قابل بخشش است /ساخت و سازهای جدید ،

طبیعت و زیبایی کجور را از بین می برد

پروفسور " میشل سوخو " برنده جایزه نوبل محیط زیست جهانی به همراه شش تن از شخصیتهای علمی و دانشگاهی معبتر کشور آلمان از بخش کجور و دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس بازدید کردند.

بیولوژیست تراز اول جهانی در گفتگو با نوشهر آنلاین گفت: من برای چهارمین بار به ایران می آیم و ایران برای من با تاریخ کهن و قدیمی اش خیلی جذابیت دارد و مردمانی خیلی خوش قلب ، خوش رو و مهمان نواز دارد.

 

 

 

 

وی افزود : طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیز ایران این انگیزه و اشتیاق را در من بوجود آورد تا به ایران سفر کنم.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/28 ] [ 11:58 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

استقرار دستگاه امدادی” آرگو ” در جاده کندوان/آغاز عملیات

احداث پایگاه امدادی هلال احمر در کجور

نماینده مردم نوشهر و چالوس از استقرار دستگاه امدادی " آرگو " در جاده کندوان و آغاز عملیات احداث پایگاه امدادی هلال احمر در کجور خبر داد.

نوشهر آنلاین/ قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران در نوشهر گفت: سنگین ترین ترافیک جاده ای در جاده کندوان است و هیچ جاده ای

پرترافیک تر و پرتردد تر از این جاده دیده نمی شود.

 

قاسم احمدی

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/28 ] [ 11:55 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

اهدا شش عضو جوان 28 ساله مرگ مغزی شده در چالوس

نماینده سازمان پیوند اعضا در نوشهر و چالوس از پیوند تعداد شش عضو از اعضا و نسوج جوان 28 ساله مرگ مغزی شده در چالوس خبر داد.

نوشهر آنلاین / زینب قاسمی اظهار داشت: حمزه قلی نیا که در اثر خونریزی مغزی از 23 فروردین سالجاری در بیمارستان آیت الله طالقانی بستری شده بود از نیمه شب یکشنبه با افت سطح هوشیاری و مرگ مغزی روبرو شد.

وی اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته با خانواده وی که اهل روستای شَوَک رحیم آباد استان گیلان بوده و از کارگران شرکت آب و فاضلاب چالوس و نوشهر بود، موافقت وی برای اهدای عضو این جوان اعلام شد.

قاسمی ادامه داد: دو کلیه، کبد، پانکراس، دو دریچه ی قلب و بسیاری از بافت و نسوج بدن این جوان اهدا شد و به بیماران زیادی جان دوباره بخشید.


[ چهارشنبه 92/1/28 ] [ 11:50 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته ای

کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای در نوشهر

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته ای کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای توسط انجمن تخصصی انرژی کانون بسیج مهندسین نوشهر برگزار شد.

مسئول کانون بسیج مهندسین نوشهردر گفتگو با نوشهر آنلاین اظهار داشت : کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای با موضوع تابش سنکرون و کاربردهای آن و توسط انجمن تخصصی انرژی و با حضور جمعی از اساتید و مهندسین تشکیل گردید
وی افزود : نوترینویک ذره بنیادی است که از نظر الکتریکی خنثی بوده و به ندرت وارد برهمکنش می‌شود.
یاسر فرهمند خاطرنشان کرد : نوترینو به معنی «کوچک خنثی»، معمولاً با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند، از نظر الکتریکی خنثی بوده و قادر است از درون مواد تقریباً بدون هیچ برهمکنشی عبور نماید.
وی افزود: نوترینوها دارای جرم بسیار کوچک، اما غیر صفر هستند. نوترینو با حرف یونانی \nu (نو) نمایش داده می‌شود
وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که نوترینوها بار الکتریکی ندارند، تحت تاثیر نیروهای الکترومغناطیس قرار نمی‌گیرند. نوترینوها تنها تحت تاثیر نیروی هسته‌ای ضعیف که در مقایسه دارای بُرد بسیار کوتاه‌تری از نیروی الکترومغناطیس است، قرار می‌گیرند. لذا قادر هستند مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون برهمکنش طی نمایند.
مسئول کانون بسیج مهندسین نوشهر در پایان اشاره کرد : نوترینوها در ضمن واپاشی بتا، در واکنش‌های هسته‌ای مانند آنچه در خورشید و یا راکتورهای اتمی رخ می‌دهند و هچنین در اثر برخورد پرتوهای کیهانی با اتم‌ها ایجاد می‌گردند.


[ دوشنبه 92/1/26 ] [ 4:42 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
با حضور وزیر آموزش و پرورش

کلنگ زنی ساختمانهای آموزش و پرورش نوشهر و چالوس

نماینده نوشهر و چالوس دکتر احمدی

با حضور وزیر آموزش و پرورش کلنگ احداث ساختمانهای آموزش و پرورش نوشهر و چالوس به زمین زده می شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در گفتگو اختصاصی با نوشهر آنلاین گفت: بر اساس آنچه قول از وزیر آموزش و پرورش گرفته شد ایشان در یکی از روزهای هفته معلم در شهرستان های نوشهر و چالوس حضور می یابد که طی آن بخشی از نشست خود را در چالوس و بخشی دیگر را در نوشهر برگزار خواهد کرد.
قاسم احمدی افزود: با پیگیری هایی که انجام شدکلنگ احداث ساختمانهای آموزش و پرورش شهرستانهای نوشهر و چالوس توسط شخص وزیر آموزش و پرورش به زمین زده می شود.
وی درباره میزان اعتبارت برای احداث این دو ساختمان اظهار کرد: در این روز همچنین رئیس نوسازی مدارس کشور نیز حضور خواهد داشت و اعتبارات لازم برای احداث این دو ساختمان رئیس نوسازی مدارس کشور در نظر گرفته می شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته تصریح کرد: از اینکه فرهنگیان بازنشسته سال 90 پاداش پایان خدمت خود را نگرفتند دغدغه داشتم اما به محض اینکه بودجه سال 92 که بصورت سه دوازدهم تعیین شد، با حضور شخص وزیر آموزش و پرورش و چند تن از معاونین ایشان و همراه با 5 تن از نمایندگان مجلس نشستی برگزار کردیم و این موضوع را مورد برسی قرار دادیم و پیشنهاد دادیم تا از این میزان اعتبارات ، رقمی به بازنشستگان پرداخت شود.
احمدی ادامه داد: خوشبختانه 80 درصد آن برای بازنشستگان پرداخت شد و از این بابت جای خرسندی است.


[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 5:21 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

نوشهر در سوگ شهادت حضرت زهرا (س)


شهرستان نوشهر روز یکشنبه در غم شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) سوگوار شد.


به گزارش نوشهر آنلاین مردم مومن، خداجو و ولایتمدار نوشهر در سالروز شهادت آن بزرگوار با برگزاری آیین های عزادارای بانوی بزرگ اسلام و حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها در عزای ام ابیها اشک ماتم ریختند.

بسیاری از اماکن عمومی و خیابان های شهرستان نوشهر، مساجد و تکایا، سیاهپوش شد و مردم با حضور در مراسم های مختلف، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

سخنرانان، خطیبان و مداحان اهل بیت (ع) نیز در مساجد و تکایای این شهر، با تبیین ابعاد شخصیتی و سجایای حضرت فاطمه زهرا (س)، در باره مظلومیت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) به ایراد سخن پرداختند.


[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 5:19 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات در نوشهر


فرماندار نوشهر از فراهم شدن شدن مقدمات برگزاری انتخابات 24 خرداد 92 در شهرستان نوشهر خبر داد.



به گزارش نوشهر آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری نوشهر ،محمدعلی قمی اویلی با اشاره به انتخابات در پیش رو اظهار کرد: مقدمات برگزاری انتخابات 24 خرداد با تشکیل کمیته‌های مختلف در نوشهر فراهم شده است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 10:56 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

انتخابات ، مظهر حماسه سیاسی در سال جاری است

امام جمعه نوشهر انتخابات را مظهر حماسه سیاسی در سال جاری دانست و تاکید کرد: چهار رکن مشارکت ، رقابت ، سلامت و امنیت در انتخابات باید محفوظ بماند.

نوشهر آنلاین/ آیت الله محمود مشایخ، امام جمعه شهرستان نوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، واقعه عاشورا را یک حادثه حماسی در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: خلق این حماسه ها موجب عزت و پیشرفت و توسعه اسلام شد.

امام جمعه نوشهر

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/1/24 ] [ 1:24 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

در سال جدید هم صاحبخانه نشدیم

طی اعلام وعده های مسئولان مبنی بر اتمام پروژه مسکن مهر در شهرستان نوشهر تا پایان بهمن ماه سال 91 تعداد زیادی از متقاضیان نسبت به تاخیر اتمام این طرح گلایه کردند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:23 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]

وقتی برخی مدعیان اخلاق مداری,از منشور اخلاق رسانه ای گریزانند

اگر قرار باشد انجمن صنفی توسط فردی سرپرستی شود که رسانه تحت مدیریتش اصول اولیه اخلاق رسانه ای را زیر پا گذاشته,چه امیدی به دیگر اعضاست که در مسیر اجرای منشور اخلاق رسانه ای استوار بمانند.

نوشهر آنلاین/ بلاغ – با نزدیک شدن به ایام انتخابات,فضای رسانه ای استان تحولی را تجربه میکند که درصورت رعایت و پایبندی به برخی معیارهای اخلاقی,قادر خواهد بود نقش ارزشمندی در افزایش مشارکت عمومی و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی ایفا نماید

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:20 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 49
کل بازدیدها: 122942