سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان
رئیس هیأت نجات غریق مازندران :

مدیر کل ورزش می تواند نزد من چنین ادعایی کند؟ / پیشنهاد به استاندار مازندران

دریا ملی است و استفاده کننده از این دریا کل ملت ایران می باشند. آیا با بودجه محلی و منطقه ای می توان جواب همچین طرح ملی را داد؟ خب مسلم است که باید بودجه ای از کشور برای طرح دریای مازندران در نظر گرفته شود.

به گزارش نوشهر آنلاین به نقل از بلاغ، رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: هیأت نجات غریق هیأتی متفاوت از تمام هیأت های ورزشی است. چون این هیأت تنها هیأتی است که سالانه از ورزشکارانش تست می گیرد و در پایان برای ورزشکاران مورد تأئید خود تحت عنوان منجی غریق فعال کارت صادر می کند و افرادی که در این تست قبول نشوند، نمی توانند کار کنند.

حسین اسلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی بلاغ با اشاره به عدم پرداخت حق الزحمه ناجیان غریق اظهار داشت: ناجیان غریق ما در ایام تابستان و در روزهایی که می توانند بیشترین بهره برداری مالی را داشته باشند، با حداقل حقوق و مزایا نزد ما می آیند و به نجات جان مردم می پردازند.

اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حسین ابراهیمیان، جوان فداکار آملی که در یک اقدام انسان دوستانه وخداپسندانه با نجات دادن زن جوانی که در حال غرق شدن در دریا بود و جان خود را فدا کرد، گفت: ناجیان غریق به دلیل گرمای بیش از حد هوا حداقل دو بار در سال پوست می اندازند. ولی در چنین شرایطی متأسفانه ما یک سال است که حق الزحمه این عزیزان را ندادیم. با این حال اگر وضعیت حقوق سال گذشته آنها مشخص شود ناجیان غریق ما ظرف 24 ساعت در سطح سواحل مازندران حضور می‌یابند.

این مسئول ضمن ابراز تأسف بابت غرق شدن تعدادی از هموطنان ما در دریای مازندران اذعان داشت: منجیان غریق پهلوانانی هستند که با به خطر انداختن جان خود به نجات جان افرادی می پردازند که آخرین لحظات زندگی خود را سپری می کنند ولی کسی قدر این زحمتکشان را نمی داند. سال گذشته چند نفر از این عزیزان آمدند و گفتند ما پول فطریه نداریم که بدهیم! حساب کنید ببینید وضع چقدر خراب است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های دریا دست متولیانی است که متأسفانه گواهینامه پارک آبی را ندارند. فرد با رابطه بازی از طریق واسطه ، طرحی را 3 میلیون تومان می گیرد و جالب اینجاست که طرح خود را به دیگری واگذار می کند!

اسلامی با بیان اینکه به دریای مازندران به دید توریستی نگریسته نمی شود، تصریح کرد: با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم که طرح های استاندارد داشته باشیم و مردم نیز استقبال کنند و به نقاط حادثه خیز نروند. مردم تا می خواهند شنا کنند می بینند دستشان به سر یکی خورده است و پایشان به سر یکی دیگر فرود آمده است!! طرحی که باید بسترش 200 متر باشد به 50 متر هم نمی رسد. به این دلیل که به جای 10 غریق نجات از 2 غریق نجات استفاده شود. جالب اینجاست که هزینه ورودی، پارکینگ، آلاچیق و … را جداگانه از مردم می گیرند.

رئیس هیأت نجات غریق استان با ذکر این مطلب که این هیأت و اداره ورزش و جوانان متولی دریا نیستند، گفت: هیأت نجات غریق و اداره کل ورزش و جوانان حکم دانشگاه را دارند که باید ورزشکاران این رشته را تربیت کنند. دیگر وظیفه اشتغال آنها را که نباید ما بر عهده بگیریم. ما متولی دریا نیستیم. متولی دریا در مازندران، استانداری است.

وی افزود: جا دارد از آقای استاندار و معاون سیاسی امنیتی ایشان و همچنین آقای جانبازی مدیرکل اجتماعی استانداری و آقای سعادتمند مدیرکل محترم اداره کل ورزش و جوانان مازندران تشکر کنم. این آقایان دلشان می خواهد که مشکل بچه های غریق نجات حل شود ولی باید یک واقعیتی را پذیرفت. دریا ملی است و استفاده کننده از این دریا کل ملت ایران می باشند. آیا با بودجه محلی و منطقه ای می توان جواب همچین طرح ملی را داد؟ خب مسلم است که باید بودجه ای از کشور برای طرح دریای مازندران در نظر گرفته شود.

اسلامی با ذکر واقعیتی دیگر از طرح دریا ادامه داد: جمعیت مازندران 3 میلیون نفر است و سال گذشته 30 میلیون گردشگر وارد مازندران شدند در حالیکه ما سال 89 طرح دریا داشتیم. ولی سال 85 تعداد گردشگران به 6 میلیون نفر رسیده بود و ما 110 طرح داشتیم!!

و اما رئیس اداره کل ورزش و جوانان مازندران در روز 18 اردیبهشت در گفتگو با ایرنا از پرداخت کامل طلب ناجیان غریق و در روز 27 اردیبهشت در گفتگو با فارس از پرداخت 70 درصد مطالبات ناجیان غریق سخن گفت.

رئیس هیأت نجات غریق استان خصوص چگونگی پرداخت مطالبات ناجیان غریق به خبرنگار بلاغ گفت: شما این سوال را نزد من از آقای سعادتمند بپرسید ببینید همچین ادعائی می کنند؟ شما از بچه های بازرسی اداره کل ورزش و جوانان نیز می توانید سوال کنید که این موضوع صحت دارد یا خیر! ناجیان غریق 2 ماه از سال گذشته را طلبکارند. حال چگونه آقای سعادتمند همچین مصاحبه هائی داشتند، نمی دانم!!

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر بیش از یک میلیارد و… تومان که شامل هزینه دستمزد، البسه، ادوات نجات، بیمه و سوخت و روغن قایق ها می شود طلب داریم. کل این هزینه را در سال در نظر بگیریم مبلغی بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان می شود. یعنی مبلغی بالغ بر دیه 20 نفر غرق شده. به نظر شما ما بابت دریافت طلب خود ادعای زیادی داریم؟

رئیس هیأت نجات غریق استان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادی به استانداری دادیم مبنی بر اینکه ارگان هایی مانند اداره شیلات، سازمان بنادر و کشتیرانی و … که از دریا انتفاع می برند باید قسمتی از هزینه های این بخش را پرداخت کنند. ما دست به دعا بردیم تا ببینیم نتیجه این پیشنهاد چه می شود.


[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 6:39 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 122474