سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان
به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته ای

کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای در نوشهر

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هسته ای کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای توسط انجمن تخصصی انرژی کانون بسیج مهندسین نوشهر برگزار شد.

مسئول کانون بسیج مهندسین نوشهردر گفتگو با نوشهر آنلاین اظهار داشت : کارگاه آموزشی فیزیک هسته ای با موضوع تابش سنکرون و کاربردهای آن و توسط انجمن تخصصی انرژی و با حضور جمعی از اساتید و مهندسین تشکیل گردید
وی افزود : نوترینویک ذره بنیادی است که از نظر الکتریکی خنثی بوده و به ندرت وارد برهمکنش می‌شود.
یاسر فرهمند خاطرنشان کرد : نوترینو به معنی «کوچک خنثی»، معمولاً با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند، از نظر الکتریکی خنثی بوده و قادر است از درون مواد تقریباً بدون هیچ برهمکنشی عبور نماید.
وی افزود: نوترینوها دارای جرم بسیار کوچک، اما غیر صفر هستند. نوترینو با حرف یونانی \nu (نو) نمایش داده می‌شود
وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که نوترینوها بار الکتریکی ندارند، تحت تاثیر نیروهای الکترومغناطیس قرار نمی‌گیرند. نوترینوها تنها تحت تاثیر نیروی هسته‌ای ضعیف که در مقایسه دارای بُرد بسیار کوتاه‌تری از نیروی الکترومغناطیس است، قرار می‌گیرند. لذا قادر هستند مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون برهمکنش طی نمایند.
مسئول کانون بسیج مهندسین نوشهر در پایان اشاره کرد : نوترینوها در ضمن واپاشی بتا، در واکنش‌های هسته‌ای مانند آنچه در خورشید و یا راکتورهای اتمی رخ می‌دهند و هچنین در اثر برخورد پرتوهای کیهانی با اتم‌ها ایجاد می‌گردند.


[ دوشنبه 92/1/26 ] [ 4:42 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 123333