سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

آسیب به محیط زیست غیر قابل بخشش است /ساخت و سازهای جدید ،

طبیعت و زیبایی کجور را از بین می برد

پروفسور " میشل سوخو " برنده جایزه نوبل محیط زیست جهانی به همراه شش تن از شخصیتهای علمی و دانشگاهی معبتر کشور آلمان از بخش کجور و دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس بازدید کردند.

بیولوژیست تراز اول جهانی در گفتگو با نوشهر آنلاین گفت: من برای چهارمین بار به ایران می آیم و ایران برای من با تاریخ کهن و قدیمی اش خیلی جذابیت دارد و مردمانی خیلی خوش قلب ، خوش رو و مهمان نواز دارد.

 

 

 

 

وی افزود : طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیز ایران این انگیزه و اشتیاق را در من بوجود آورد تا به ایران سفر کنم.

پروفسور سوخو درباره محیط زیست ایران اظهار کرد: ایده ساختن مجموعه های حفاظت از محیط زیست مانند آنچه که در شمال ایران وجود دارد و ما قصد بازدید از آن را داریم ، این کمک می کند که ما بتوانیم بازمانده های آن چیزایی که غنای محیط زیست از نظر پوشش گیاهی و جانوری هستند در یک منطقه مورد حفاظت قرار دهیم و به خصوص دراین حوزه که در مناطق آسیا ، اروپا و آفریقا کار کردیم و الان هم در ایران کار شد.

وی بیان کرد: بنظرم این یک حرکت موثر و سازنده است و من خیلی خوشحال هستم که این برنامه در ایران در حال اجرا است و نیز خوشحال هستم که ما می توانیم کمک کنیم.

برنده جایزه نوبل محیط زیست جهانی همچنین در خصوص طبیعت و میحط زیست کجور تصریح کرد : آن چیزی که من در کجور دیدم ، آن ایده و نظریه ای که برای ایجاد و تاسیس یک بنیاد حفاظت از محیط زیست در منطقه خیلی تطابق دارد.

وی در ادامه درخصوص بازدید خود از موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس گفت: یک انسان خلاق ، باهوش ، با پشتکار و سعی و تلاش بسیار اشیایی که به لحاظ محیطی و فرهنگی حائز اهمیت و ارزش هستند را جمع آوری کرد و این در واقع می تواند مبنای حرکت برای شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه کجور و کندلوس باشد.

پروفسور سوخو به زیبایی های طول مسیر به سمت کجور اشاره کرد و اظهار کرد: زیباترین پدیده ای که در طول مسیر به سمت کجور و کندلوس دیدم ، از تونل کندوان که می آمدیم برف شدیدی در حال بارش بود اما وقتی مسافتی از این مسیر را پشت سر گذاشتیم بارش برف جای خود را به نور آفتاب داد و بوته های سرسبز و گلهای زردی که در محیط زیست خودنمایی می کردند برای من بسیار شگفت انگیز و زیبا بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی شما را در طول این مسیر آزار داد گفت: در مسیر خود وقتی در مناطقی که مسکونی بود و ما لحظاتی توقف کردیم به شدت آلوده به زباله هایی که مردم به بیرون ریخته بودند و صحنه بسیار نارحت کننده ای بود و به نظر من آسیب به محیط زیست غیر قابل بخشش است.

وی درباره بزرگترین خطری که محیط زیست را تهدید می کند اظهار کرد: از دست رفتن جنگل بزرگترین خطری است که محیط زیست را تهدید می کند و این آسیب رسیدن و از دست رفتن جنگل می تواند ضرر و زیان های بسیاری برای محیط زیست با خود به دنبال داشته باشد چرا که هر جا که جنگل باشد وجود دارد اولا باعث به وجود آمدن خاک می شود ، خاکی که مایه حیات نباتی است پس اگر جنگل نباشد آن خاکی که حاصلخیز است هم از بین می رود و این مضر است.


[ چهارشنبه 92/1/28 ] [ 11:58 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 123335