سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

حضرت زهرا (س) مظهر زهد و دریای معرفت بود

یکی از اساتید حوزه علمیه شهرستان چالوس ، حضرت زهرا (س) را مظهر زهد ، دریای معرفت و قناعت دانست.

به گزارش نوشهر آنلاین ، حجت الاسلام رضا کیاپاشا ، از اساتید حوزه علمیه شهرستان چالوس صبح امروز (11 اردیبهشت) در جشن کوثر که در مصلی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و ولادت امام خمینی (ره) به بیان شخصیت والای بانوی بزرگ اسلام و ابعاد و جوانب زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: ما باید با درس آموزی از مکتب حضرت زهرا (س) لحظه به لحظه شناخت خود را از خدا بیشتر کنیم و با مکتب آن حضرت به رضوان الهی نایل شویم.

وی  با اشاره به احادیثی در باب عظمت و بزرگی حضرت فاطمه (س) ، آن بانوی گرانقدر را متعلق به تمام ادیان جهان دانست و اظهارداشت: نگاه یکجانبه به زندگی حضرت زهرا (س) اشتباه محض است و آن حضرت در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و غیره حضور فعال داشت.

کیاپاشا افزود: عظمت و بزرگی فاطمه (س) همچون عظمت افرادی همانند عایشه و بلقیس نیست که از زیبایی ظاهری و یا از راه جنگجویی به دست آمده باشد بلکه این بزرگی و حکمت ریشه اش از کمالات محض خود آن بانوی بزگ سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آن بانوی بزرگ حماسه های عظیم سیاسی و اقتصادی را خلق کرد  و تا سر حد جان از ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) دفاع کرد.

کیاپاشا اولین رفتار سیاسی حضرت زهرا (س) را ماجرای سقیفه و غصب خلافت توسط غاصبین عنوان کرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام اولین کسی بود که از حضرت علی (ع) دفاع کرد تا حرمت و قداست ولایت حفظ شود.

 

این استاد به تشریح رفتارهای سیاسی و اقتصادی ام ابیها پرداخت و خاطرنشان کرد: آن بانو در بعد اقتصادی از بهترین الگوهای ما و مظهر کامل زهد ، دریای معرفت ، قناعت و ساده زیستی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات ، آبروی نظام و ملت است این امر مهم را یکی از مهمترین گامهای عظیم سیاسی و اقتصادی ملت ایران دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم در این عرصه موفق عمل کنیم باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

گفتنی است عرض خیر مقدم توسط فرمانده سپاه ناحیه نوشهر ، اجرای برنامه توسط گروه ناشنوایان شکست سکوت ، پخش کلیپ به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ، اجرای نمایش علی کوچولو توسط یکی از هنرمندان صدا و سیما ، تقدیر از مادران شهیدان گیل پور محسنی ، شهید گیل پور یوسفیان و شهید علی بابایی و همسر شهید نور محمد قزوینی ، اهداء جوایز به سه نفر از اسماء فاطمه و زهرا به قید قرعه و اجرای مولودی توسط مداحان امیر سلیمانی و ضیاء الموسوی از جمله مهمترین برنامه های جشن بزرگ کوثر بود .


[ چهارشنبه 92/2/11 ] [ 8:47 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 123357