سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان
دیگر خانه ها امن نیستند!
والدین خیال می‌کنند فرزندان در خانه ایمن هستند امّا با این کنسول‌ها و بازی‌هایشان؛ دیگر این خانه امن نیست.
سرمایه‌ اجتماعی (social capital) به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین منابع قدرت ملّی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

قدرتی که بسیار مایه‌ رشک دشمنان است و شاید به چشم نیاید امّا همواره مورد تاخت و تاز قرار گرفته تا به انزوا رانده شود و در نبودش است که فرد گرایی اتفاق می‌افتد و هزار مشکل دیگر به تبع این اتفاق. تصور کنید بچه‌ای را در خانواده‌های تک فرزندی یا دو فرزندی که از سرمایه‌ اجتماعی کمتری برخوردار هستند. این فرزند یا فرزندان باید خوش شانس باشند که از نعمت خاله، دایی، عمه یا عمو بهره ببرند آنهم در دیدارِ نوروزی و بیشتر وقت ها سال به سال.

کودک امروز منطقه‌ حفاظت شده‌ای را دور خود می‌بیند به نام آپارتمان که مادر و پدر خواسته یا ناخواسته خارج از این محدوده را برایش ابتدا جنگل و سپس زندان و کلانتری ترسیم می‌کنند. به جز محیط مهد کودک و مدرسه هم تماسی با خارج از خانه ندارد و احیاناً اگر باشد کلاس فوتبال است و شنا یا زبان انگلیسی! در خانه نیز برای جلوگیری از ناراحتی همسایه ها نمی تواند جست و خیز داشته باشد. پارک و مکان بازی هم یا نیست یا اگر هست کسی برای همراهی کودک وقت ندارد. در نتیجه او مجبور است در خانه بماند. در منطقه‌ای که امن برایش توصیف شده؛ منطقه‌ای که دنیایش را باید در آن پیدا کند. پس ناچار به اسباب بازی‌هایش دل می بندد. پس از آن با تلویزیون و برنامه‌هایش همراه می‌شود. اندکی بعد یا والدینش کنسولِ بازی در اختیارش می‌گذارند یا وقتی در دست دوستانش می‌بیند به اصرار از والدینش می‌خواهد و این می‌شود، دروازه‌ا‌ی به دنیایی جدید که به رویش باز می‌شود.

[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 11:48 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
چگونه سرچ کنم؟

بارها و بارها در جستجوهای اینترنتی مان به نتیجه دلخواه یا اصلا به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم. بد نیست با بعضی از ترفندهای کاربردی برای جستجوی بهتر در اینترنت آشنا شویم.       


? موضوع جستجو را کاملا مشخص کنید

قبل از هر چیز موضوعی را که می خواهید درباره آن در اینترنت جستجو کنید، کاملا برای خودتان مشخص کنید.

برای هر کاری به دنبال موثرترین راه باشید. به عنوان مثال وقتی می خواهید درباره یک موضوع تخصصی و خاص مثل روان شناسی یا عمران جستجو کنید، بهترین راه مراجعه به وب سایت های تخصصی درباره این موضوع هاست. این سایت های تخصصی در واقع شما را سریع تر به نتیجه مورد نظرتان می رسانند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 11:45 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
فواید امنیتی فیس بوک برای قدرت های غربی

امکان پخش شایعه در مواقع خطیر، همچون ساعات نزدیک به جنگ، انتشار شایعاتی پیرامون فوت رهبران، سقوط مناطق، تسلیم شدن نیروها و یا در مواقع اعتراضات خیابانی، پخش شایعات حول مسائلی همچون تجاوز، آمار کشته شدگان، به مخالفین پیوستن نیروهای ها امنیتی و یا شایعه های اقتصادی مانند 5000تومان شدن بنزین بعد از عید از جمله این تهدیدات است.

فیس بوک یک شبکه اجتماعی مجازی است که در سال2004 میلادی پدید آمد، اهداف اولیه این شبکه دوستیابی، تقویت روابط دوستانه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات اعلام شد.
 
بنیان گذار فیس‌بوک جوانی به نام مارک زاکربرگ است. او ابتدا به منظور تست فیس بوک این شبکه مجازی را برای دانشجویان دانشگاه هاروارد تاسیس کرد، در حقیقت در اوایل تاسیس فیس بوک، این شبکه اجتماعی نقش بایگانی رزومه های دانشجویان دانشگاه هاروارد را داشت. اما با گذر زمان فیس بوک تبدیل به یک کشور مجازی گشت، کشوری که هم اکنون بالغ بر یک میلیارد نفر تبعه دارد.

در فیس بوک هم‌اکنون 40 زبان، قابل دسترس بوده و 70 درصد از کاربران آن در خارج از آمریکاهستند. بیشترین کاربران از کشور آمریکا هستند و در رتبه دوم کشور اندونزی قرار دارد. همچنین اکثر کاربران فیس‌بوک از قاره آمریکا هستند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 11:44 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
آشنایی با مصادیق قمار در فضای مجازی

پلیس فتا با اعلام مصادیق جدید قمار در فضای مجازی به کاربران ایرانی در خصوص گرفتار شدن در دام قمار بازان و عواقب آن هشدار داد.
پلیس فتا ضمن برشمردن انواع بازی‌های اینترنتی قماری جدید در فضای مجازی شامل پیش­‌بینی مسابقات ورزشی، مسابقات پیامکی و مسابقات قرعه‌ای (بخت آزمایی) به کاربران هشدار داد که توصیه‌های پلیس فتا را در این خصوص جدی بگیرند تا طعمه افراد سود جو و فرصت طلب نشوند.
ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/1/25 ] [ 11:42 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
فضای مجازی چه بر سر زندگی انسان می آورد؟ + عکس


 

آواتارسازی به نوعی اسطوره سازی است به این معنا که فرد با ساخت آواتار اسطوره مدنظر از خودش را ساخته و برای دیگران به نمایش می گذارد، اسطوره ای که خودش را در قالب آن ریخته است.

جهان مجازی فضای نو و جدیدی برای شکل دهی به یک زندگی دوم (Second Life) مجازی را در اختیار بشر قرار داده است. یک فرد می تواند در زندگی دوم مجازی با چهره ی مطلوب و دلخواه خود حضور پیدا کرده و با دیگران به تعامل بپردازد و در واقع مبتنی بر رؤیاهای خویش زندگی کند، اما هیچ یک از مؤلفه های این زندگی واقعیت ندارند. 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/1/19 ] [ 10:42 صبح ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 122833