سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

کریستین ساینس مانیتور:

دخالت ایران در بمب گذاری کانادا ممکن نیست

تهران- پایگاه اطلاع رسانی روزنامه آمریکایی ?کریستین ساینس مانیتور?، روز چهارشنبه در تحلیلی نوشت:ایران و القاعده از مدت ها قبل حس خصمانه ای نسبت به هم داشته اند،و دخالت دولت ایران درحادثه تروریستی کانادا ممکن نیست.

 

به نوشته ?اسکات پیترسون?،زمانی که مقامات کانادایی اعلام کردند دو مرد را بازداشت کردند که قصد داشته اند خط قطار تورنتو به نیویورک را منفجر کنند و این افرد از القاعده داخل ایران بوده اند؛تحلیلگران و کارشناسان مسائل ایران واقعا متعجب شدند زیرا جمهوری اسلامی و تندروهای القاعده طی دو دهه گذشته رابطه کاملا خصمانه ای با یکدیگر داشته اند.


تاریخچه دیرینه خصومت دولت ایران و القاعده باعث می شود هر نوع مداخله ای غیرممکن باشد.

از این گذشته پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا اعلام کرد مدرکی مبنی بر حمایت دولت ایران از این توطئه دردست ندارد و در عین حال مشخص نکرد چطور عناصر القاعده در ایران ممکن است توانسته باشند بدون اطلاع ایران برای این حادثه تروریستی برنامه ریزی کرده باشند.

این تحلیلگر ادامه داد دولت ایران نیز بطورمرتب علیه عناصرالقاعده عملیات سرکوبگرانه انجام می دهد.

گزارش مرکز مبارزه با تروریسم در دانشکده افسری ?وست پوینت? آمریکا حاکی است با توجه به بعضی از مدارک یافته شده درخانه اسامه بن لادن در ?ابیت آباد? پاکستان از روابط خصمانه ایران با القاعده خبر می دهد.

گزارش این مرکز حاکی از آن است که روابط القاعده با ایران تا حد زیادی عوارض ناخوشاینداضطرار بوده که بی اعتمادی و دشمنی دو طرفه آن را به خصومت تبدیل کرده است.

ارتباطات القاعده و ایران به شدت خصمانه بوده است و اسناد به دست آمده برای اولین بار از عملیات مخفیانه القاعده علیه ایران خبر می دهد.

?باربارا سالوین?، کارشناس مسائل ایران در پایگاه اطلاع رسانی ?المانیتور?، معتقد است مدارک به دست آمده از خانه بن لادن در ابیت آباد، بر این دیدگاه تاکید دارد که دولت ?جرج بوش?، رییس جمهوری پیشین ایران فرصتی بزرگ را برای همکاری با ایران در مقابله با شبه نظامیان القاعده و مسئولان حادثه 11 سپتامبر از دست داده بود.

سالوین می افزاید:این گزارش نشان می دهد دولت?باراک اوباما?،رییس جمهوری آمریکا احتمالا در سال 2011 درخصوص اتهام علیه دولت ایران برای تعامل پنهانی با القاعده و اجازه به تقسیم منابع مالی از طریق خاکش زیاده روی کرده است.


[ چهارشنبه 92/2/4 ] [ 6:36 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 122805