سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

نام‌نویسی 5100 نامزد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: از ابتدای نام نویسی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون، پنج هزار و 105 نفر در حوزه های انتخابیه شهر و روستای استان نام نویسی کردند.

نوشهر آنلاین / هادی ابراهیمی ظهر شنبه در نشست مشترک فرمانداران، معاونان فرمانداری و بخشداران استان اظهار داشت: برگزاری انتخابات شکوهمند و قانونمند، موضوع اول استان بوده و از هم اکنون با تدابیر و آموزش های مناسب، متولیان این امور آمادگی لازم را کسب کردند.

وی تعداد ثبت نام شوندگان تاکنون را 5 هزار و 105 نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان 916 نفر در شهر و چهار هزار و 189 نفر در روستاهای مازندران ثبت نام شدند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران از بخشداران استان خواست تا شرایط نامزدی در انتخابات شورا های اسلامی در روستاها را اطلاع رسانی کنند و گفت: کاندیداها می توانند برای ثبت نام به فرمانداری و بخشداری ها مراجعه کنند و مراجعه به دفاتر پیشخوان الزامی نیست.

ابراهیمی با اشاره به آغاز ثبت نام از 26 فرودین ماه سالجاری تصریح کرد: زمان ثبت نام از نامزدهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی ساعت 20 روز یکشنبه، یکم اردیبهشت به پایان می رسد و این مهلت تمدید نخواهد شد.

وی مشارکت کاندیداها را تاکنون در استان خوب توصیف کرد و گفت: در برخی روستاها انتظار است واجدان شرایط برای حضور در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه دشمن از تمامی ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی برای مخدوش کردن انتخابات 24 خرداد ماه کشورمان بهره گرفت، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای براندازی و تخریب چهره کشورمان در سطح منطقه و بین الملل به استفاده از جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی روی آورده اند و به این وسیله می خواهند مشروعیت سیاسی ایران را کاهش دهند و ضریب اعتماد شهروندان را خدشه دار کنند.

وی افزود: حضور گسترده در انتخابات و مشارکت سیاسی همه آحاد مردم در این عرصه می تواند برای کشور امنیت به ارمغان بیاورد و از تهدیدات احتمالی بکاهد.

ابراهیمی گفت: حماسه سیاسی یعنی حضور فراگیر مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، نظام و مقام معظم رهبری در موقعیت حساس، که امسال با انتخابات پیش رو یکی از صحنه های حضور مردم باردیگر رقم خواهد خورد.

تاکید بر مشارکت نامزدها برای حضور پرشور

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، یکی از ابزارهای حضور گسترده مردم در انتخابات را مشارکت کاندیداها دانست و گفت: با اعلام وزیر کشور، براساس طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور در مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، کسانی که در دوره های قبل عضوشورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف هستند.

حجت الاسلام طالبی، رئیس کل دادگستری مازندران، مشارکت همه مسئولان قوای نظام در برگزاری باشکوه انتخابات را ضروری دانست و گفت: برای تحقق حماسه سیاسی همه مردم و مسئولین باید در این عرصه حاضر باشند.

وی گفت: باید شرایط رقابت صحیح و قانونی را برای نامزدهایی که از سوی شورای نگهبان تایید شده اند را در شهرها و روستاهای استان فراهم کرد.

طالبی با اشاره به اینکه از اموال دولتی و اماکن عمومی به نفع هیچ یک از کاندیدا نمی توان استفاده کرد، افزود: وظیفه قوه قضاییه، پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بوده و در این راستا ستادی در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شعبه وی‍ژه ای در سراسر استان برای بررسی تخلف انتخاباتی تشکیل شده است تا جرایم انتخابات در کمترین زمان رسیدگی شود.


[ شنبه 92/1/31 ] [ 8:3 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 122852