سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

کشف دو سیاره شبیه به زمین در فاصله 3 هزار سال نوری

 

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) ، دو سیاره شبیه به کره زمین در کهکشان های راه شیری وجود دارد که به عقیده محققان دارای اتمسفر و آب مایع هستند.

محققان بر این عقیده اند که این دو سیاره شبیه به زمین قابلیت زندگی و حیات دارند چرا که فاصله آنها از ستاره هایشان امکان وجود آب و بنابر این حیات را فراهم می کند.

این کشف که در مجله عملی ?Science ? منتشر شده است بر اساس داده های به دست آمده از تلسکوپ فضایی ?Kepler ? توسط گروه علمی به ریاست ?ویلیام بروکی? از مرکز تحقیقات ?Ames? سازمان فضایی ناسا اعلام شده است.

?رافائله گاتونه? از رصدخانه موسسه ملی فیزیک نجومی شهر ?پادوا? در شمال ایتالیا گفت: این تحقیقات برای نخستین بار نشان داده است که دو سیاره شبیه به زمین در گیتی وجود دارند و بنابر این ادامه تحقیقات ارزش بسیاری دارد

وی افزود: هدف از این تحقیقات کشف حیات و زندگی در این سیارات است.

این دو سیاره در دورترین فاصله از ?یک سیستم پنج جهان فرا خورشیدی? قرار دارند که در دور ستاره ? Kepler-62 ?که شبیه به خورشید است ، متولد شده و تا 3 هزار سال نوری با زمین فاصله دارند.

جریان نوری که به این دو سیاره می رسد ، شبیه به جریان نوری است که کره ونوس و مریخ از خورشید دریافت می کنند و این نظریه وجود دارد که در آن حیات وجود داشته باشد.

محققان عقیده دارند که هر دو سیاره جامد بوده و از ترکیب سنگی ، یخی و اتمسفر هستند و در آن رودخانه و دریا وجود دارد.

محققان همچنین عقیده دارند که در اتمسفر این دو سیاره نیتروژن، اندیریدکربن و آب وجود دارد اما به خاطر فاصله بسیار زیاد آنها دقیقا نمی توان داده های دیگری از آن داشت.


[ جمعه 92/1/30 ] [ 3:5 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 122896