سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://shahrekhabar.ParsiBlog.com
 
نویسندگان

افزایش تلفات زلزله بوشهر به بیش از 31 کشته و 800 زخمی

ارتباط زمین لرزه با نیروگاه اتمی کذب محض است + نقشه

مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 متری زمین به وقوع پیوسته است.بر اساس این گزارش به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود. اخبار رسیده حاکی است تعداد کشته ها به بیش از 31 نفر رسیده و 800 نفر زخمی شده اند

ساعت 22:16:49 ثانیه امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند. مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 متری زمین به وقوع پیوسته است. 

بر اساس این گزارش به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود.

زمین لرزه 6.1 ریشتری ظهر امروز چندین پس لرزه داشته اما تاکنون گزارشی از خسارات مالی و یا جانی آن تهیه نشده است.

گفتنی است چند روز پیش نیز زمین‌لرزه‎ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.

خسارات تخریبی زیاد در شهر شنبه

فرماندار دشتی در گفت‌وگو با فارس در دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است.

سید علی هاشمی افزود: در همین ارتباط  ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.وی افزود: بر اثر این زلزله بخش‌هایی از کوه دیرمی و  مند ریزش کرده است. 

همچنین فرماندار درخواست بالگرد برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان نموده است.

 


اجساد 31 تن از زیر آوار بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار فارس زلزله عصر امروز در دشتی تاکنون 29 پس‌لرزه داشته است و بر اساس آخرین گزارش‌ها  تاکنون این زلزله 800 مجروح و 31 کشته برجای گذاشته‌ است.


شهرستان دشتی همچنان می‌لرزد

زمین‌لرزه‌های شهرستان دشتی همچنان ادامه دارد و تاکنون سه نفر کشته از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

پس از وقوع یک زمین لرزه 6.1 ریشتری ساعت 16 و 22 دقیقه عصر امروز در کاکی، پنج زمین لرزه بالای چهار ریشتر دیگر نیز در این شهرستان به وقوع پیوست.

بر اساس گزارشات رسیده تا کنون سه نفر در شهر شنبه از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

فرماندار شهرستان دشتی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در این شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال فعالیت در این منطقه هستند و تلاش برای کمک به آسیب دیدگان هستند.

سید علی هاشمی با اشاره به درخواست برای عزیمت گروه‌های امدادی از دیگر شهرستان‌های استان بوشهر، ادامه داد: در حال حاضر گزارش دقیقی از خسارات جانی و مالی حادثه در دست نیست و بررسی برای شناسایی ابعاد دقیق این حادثه در دست بررسی است.

این زمین لرزه تاکنون بیش از 30 پس‌لرزه خفیف نیز داشته است. 


اعزام گروههای ارزیاب اورژانس به مناطق

رئیس اورژانس کشور گفت: گروههای ارزیاب اورژانس به منطقه زلزله زده در استان بوشهر اعزام شده‌ا‌ند تا وسعت حادثه و امکانات مورد نیاز را برآورد کنند،همزمان 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به تجهیرات نجات و پزشک از استانهای همجوار به سمت منطقه زلزله زده درحال حرکت است.

 محمدتقی طالبیان افزود: هنوز مأموران اورژانس به محل حادثه زلزله در استان بوشهر نرسیده‌اند اما گروههای ارزیاب اعزام شده‌اند و به زودی برآورد خود را از تعداد مجروحان و حادثه دیدگان اعلام می‌کنند.

وی گفت: همزمان دو دستگاه اتوبوس آ‌مبولانس از شیراز و اهواز به سمت منطقه زلزله زده در استان بوشهر اعزام شده‌اند تا در کنار امکانات خود استان بوشهر به زلزله زدگان رسیدگی کنند و امکانات کافی در این استان برای پوشش همه نیازها برقرار بماند.

سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز همزمان 8 تیم ارزیاب را از استانهای فارس و بوشهر به منطقه زلزله زده اعزام کرده است.


تخریب 100 درصدی یک‌ روستا در زلزله

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله 6/1 ریشتری در بوشهر، از اعزام 20 تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

محمود مظفر همچنین گفت: در حال حاضر 100 امدادگر در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر خسارت در منطقه «خورموج» بوده است، گفت: بر اساس گزارشات اولیه، یک روستا با نام «باغان» در این زلزله به صورت 100 درصد تخریب شده است.

به گفته مظفر، بیشترین تخریب‌ها بر اساس گزارشات اولیه در روستای «سنا» و «باغان» بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین اظهار کرد: تعدادی از مردم این منطقه نیز مجروح شده‌اند. 

 

اعزام گسترده نیروهای امدادی به مناطق زلزله‌زده/ ارتباط زمین لرزه با نیروگاه اتمی کذب محض است

 استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر همه نیروهای امدادی استان بوشهر در حال کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی هستند.

فریدون حسنوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: به منظور کمک به مناطق زلزله‌زدگان شهرستان دشتی، عملیات امداد و نجات آغاز شده و تلاش برای کمک به آسیب دیدگان این مناطق با جدیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارشی از خسارات این زمین لرزه در دست نیست و فعلا همه تمرکز خود را برای کمک‌رسانی به این منطقه قرار داده‌ایم و پس از پایان عملیات امداد و نجات به بررسی خسارات این زمین لرزه خواهیم پرداخت.

استاندار بوشهر همچنین خاطرنشان ساخت: آمار دقیقی از تلفات این زمین‌لرزه در دست نیست.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در ارتباط با وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان داشت: مرکز این زمین‌لرزه با نیروگاه اتمی بوشهر فاصله زیادی دارد و هیچ ارتباطی بین این زمین لرزه و نیروگاه اتمی وجود نداشته و خبرهایی که در این زمینه منتشر شده، کذب است.


پیوستن سپاه امام صادق(ع) به مردم زلزله‌زده / ایست و بازرسی پلیس در ورودی‌های شنبه

سرپرست ستاد بحران استانداری بوشهر   گفت: از اولین ساعات وقوع زلزله گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال اهمر در مناطق زلزله‌زده به ویژه شنبه مستقر شده‌اند و امکانات اولیه را برای کمک به زلزله‌زدگان فراهم آورده‌اند.

 

کاظم مرادی گفت: سپاه امام صادق(ع) هم در قالب یک گردان در حال پیوستن به مردم زلزله‌زده است.

وی افزود: تیم‌های امداد هلال احمر در حال ورود به مناطق زلزله‌زده هستند و به زودی بالگرد امدادی هم در منطقه مستقر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از اورژانس‌های استان در خواست کمک صورت گرفته است.

فرماندار دیر نیز در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کرده و اکیپ‌های امدادی را برای کمک به مردم به همراه خود آورده است.

 

این گزارش حاکی است فرمانده نیروی انتظامی به همراه روسای پلیس‌های تخصصی ، نیروهای راهور، پلیس راه ، نیرو‌های عملیاتی و پشتیبانی پلیس در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند.

همچنین راه‌های خروجی و ورودی منطقه زلزله‌زده شنبه به وسیله ایست و بازرسی موقت پلیس تحت کنترل قرار گرفته است.


[ سه شنبه 92/1/20 ] [ 9:56 عصر ] [ مجید مقیمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در این وبلاگ به فعالیتهای مدارس شهرستان نوشهر و همچنین خبرهای عمومی سطح شهر خواهیم پرداخت . علاوه بر این گهگاه با تحلیل مسایل داخلی و خارجی با شما همراه خواهیم بود ...
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 122901